Vis at din virksomhed går op i dyr

Driver du til dagligt en virksomhed, så er det fornuftigt at sende et signal til omverdenen, at I som virksomhed går op i gode forhold for dyr. Det er nemlig noget, som jeres kunder efterspørger, og dermed opnår I “goodwill”, samt ikke mindst et bedre image. Men hvad kan I som virksomhed egentlig gøre, såfremt I vil styrke forholdene for dyr? Og hvordan kan I vise jeres kunder, at I går op i, at dyr har det godt? Læs med her og bliv klogere.

Få jeres indsats for dyrene indtænkt i en samlet større strategi

De fleste virksomheder går efterhånden op i at agere ansvarligt. Noget som man også kalder CSR. Hvis I som virksomhed ønsker at signalere til omverdenen, at I går op i at dyr skal behandles ordentligt, så bør I derfor indtænke dette i en samlet større strategi. Ideelt set bør som virksomhed få udarbejdet en samlet strategi for, hvordan I arbejder strategisk med ansvarlighed. Er denne proces noget som I må udlicitere, så overvej at optage et erhvervslån til formålet, og få kompetente kræfter på opgaven. Det er i hvert fald fornuftigt at gøre, og pengene er givet godt ud. Undersøgelser viser nemlig, at forbrugerne helst køber produkter fra virksomheder, som agerer ansvarligt.

Danskerne elsker dyr

Generelt set kan man sige om danskerne, at de helt sikkert er vilde med dyr. Et godt eksempel herpå kan findes i tal fra Danmarks Statistik, som blandt andet indikerer at hele 880.000 familier og husstande holder hund. Det er et meget højt tal, og det viser, hvor vilde vi som folkefærd er med de herlige firbenede væsener.

Rigtig mange danskere elsker også at dele sjove videoer af hunde, katte og et væld af andre dyr via internettet. Når vi som folkefærd gør det, så er det nærmest en form for kollektiv hyldest til disse dyrearter, og det indikerer klart og tydeligt, at vi har med noget at gøre, som vi alle holder meget af.

Sådan kan virksomheder arbejde for bedre forhold for dyr

Hvis man driver en virksomhed, og man samtidig ønsker aktivt at forbedre forholdene for dyr, så er der en helt række af konkrete initiativer ,man kan tage i brug. Tag blot forholdene for de førnævnte firbenede venner, hundene og kattene. Her kan man som virksomhed med fordel støtte lokale internater. Dels via lavpraktiske økonomiske donationer, men bestemt også ved eventuelt at donere overskydende mad, såfremt man f.eks. til dagligt driver en restaurant. På den måde kan man også signalere over for omverdenen, at man aktivt arbejder på at sænke madspildsproblematikken.

En del virksomheder vil også kunne donere materialer til internater, såsom møbler og lignende inventar. Dette er ofte noget internater netop står og mangler, og som de med glæde typisk vil tage imod.

Donationer til dyreværnsforeninger er også en god idé

For mange virksomheder er det også en god idé at få udarbejdet en samlet strategi for donationer til velgørende foreninger og formål. I denne forbindelse er det oplagt at donere faste årlige beløb til dyreværnsforeninger. Dermed bidrager I aktivt til at forbedre forholdene for dyr verden over, og samtidig styrker I jeres image.

mts_blogging